Hulp bij storing

Geeft jouw installatie een storing aan? Erg vervelend. Schipper Installatie beschikt over een storingsdienst, zodat het probleem snel verholpen wordt.

Onze storingsdienst is enkel beschikbaar wanneer je een servicecontract bij ons hebt, maar wist je dat je zelf vaak ook een storing kunt oplossen?

Instructies om zelf toe te passen

Zelf eenvoudig een storing oplossen

Ik heb geen warm water

Als je geen warm water meer hebt, komt dit meestal door een storing in de cv-ketel. Vaak kun je zelf in enkele stappen een storing van een cv-ketel identificeren/oplossen.

Check of:
• de kamerthermostaat voldoende hoog staat ingesteld
• de stekker van de cv-ketel in het stopcontact zit
• de schakelaar van de cv-ketel aan staat
• de gaskraan open staat
• de installatie voldoende is bijgevuld (de druk geeft ca. 1,5 bar aan)
• de installatie voldoende ontlucht is
• alle zekeringen in de meterkast op aan staan
• de radiatorkranen open staan

Heb je de oorzaak van de storing nog niet kunnen vinden? Raadpleeg dan de gebruiksaanwijzing van de cv-ketel leverancier of neem contact met ons op.

Mijn verwarming doet het niet

Als jouw verwarming het niet doet, komt dit meestal door een storing in de cv-ketel. Vaak kan je zelf in enkele stappen een storing van een cv-ketel identificeren/oplossen.

Check of:
• de kamerthermostaat voldoende hoog staat ingesteld
• de stekker van de cv-ketel in het stopcontact zit
• de schakelaar van de cv-ketel aan staat
• de gaskraan open staat
• de installatie voldoende is bijgevuld? (de druk geeft ca. 1,5 bar aan)
• de installatie voldoende ontlucht is
• alle zekeringen in de meterkast op aan staan
• de radiatorkranen open staan

Heb je de oorzaak van de storing nog niet kunnen vinden? Raadpleeg dan de gebruiksaanwijzing van de cv-ketel leverancier of neem contact met ons op.

Hoe vul ik mijn installatie bij?

De standaarddruk van jouw installatie is ca. 1,5 bar. Is de druk te laag voor de cv-ketel of hybride warmtepomp, dan is het noodzakelijk om deze bij te vullen met water. Dit kun je eenvoudig zelf doen.

In deze instructievideo laten wij je stap voor stap zien hoe jij jouw installatie kunt bijvullen.

Ik heb een storing in mijn warmtepomp

Een storing in jouw warmtepomp kan vele oorzaken hebben. Zo moet de druk voldoende zijn en de buitenunit vrij zijn van vuil.

In deze animatie leggen we je eenvoudig uit hoe jouw warmtepomp werkt en waar je op moet letten.

Heb je na het kijken van de video de storing nog niet kunnen vinden? Raadpleeg dan de gebruiksaanwijzing van de leverancier of neem contact met ons op.

Ik heb een storing in mijn WTW-ventilatiesysteem

Een storing in je WTW-ventilatiesysteem kan vele oorzaken hebben. 

In deze animatie leggen we je eenvoudig uit hoe jouw WT-ventilatiesysteem werkt, waar je op moet letten en hoe je het systeem kunt onderhouden.

Heb je na het kijken van de video de storing nog niet kunnen vinden? Raadpleeg dan de gebruiksaanwijzing van de leverancier of neem contact met ons op.

Storing melden

Is het niet gelukt om zelf de storing op te lossen? Meld dan de storing via dit formulier, zodat één van onze vakmensen je advies kan geven of zodat onze storingsmonteur langs kan komen. 

Goed om te weten: onze storingsdienst kan alleen worden gebruikt wanneer je bij ons een servicecontract hebt.

Heb je een dringende storing, neem dan telefonisch contact met ons op.

035-52 68 540
?
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Installatievraagstuk, klein of groot?

We helpen je graag verder!